dinsdag 14 oktober 2014

Hugo's masterplan



 

Manar Abboud 1A

Hugo’s masterplan

Sabine Zett

Waarom ik dit boek heb gekozen

Ik heb dit boek gekozen omdat het me een leuk en spannend boek leek. Mijn indruk was dat het een ingewikkelde boek zal zijn. Maar het viel best wel mee. het was een leuk, spannend het creatief boek. Het had al mijn verwachtingen al. En daarom verdiepte ik me in het boek. Als of ik hugo speelde in dat boek. Wat ik grappig vond wanneer hij altijd van die grappige smoesjes verzint. Als ik een cijfer moest geven was het een 6,5 omdat ik er enthousiast van werd en het een grappig boek vond.

 

Hugo’s masterplan

Hugo. Is 12 jaar oud en is net naar de tweede gegaan. alles gebeurd op school wat mij betreft is dat voor Hugo een van zijn erchste nachtmerrie’s. Zijn droom is om een sportcariére te beginnen. Hugo is iemand die heel vaak droomt over zichzelf en hij heeft ook een beste vriend Nick. Hugo verzon van alles in zijn hooft zoals: smoesjes en een masterplan natuurlijk. Maar hij ondekt en beleeft ook van alles. Op een gegeven moment toen hij zijn nieuwe meester van geschiedenis ontmoette: meneer Torres, hij komt uit Chilli dacht hij dat hij een getrainde agent was op een missie. En daarvoor maakt hij een ‘’geniale’’ masterplan. Toen hij een proefwerk kreeg wou hugo spieken maar hij dacht dat hij ook zijn eigen waardigheid heeft. Hij heeft het proefwerk verpruts en daarom denken zijn ouders aan bijles van iemand die hij niet al tegoed kent. En daarvoor bedenkt hij een miljoen smoesjes om er onderuit te komen en zijn gedracht er door te verbeteren. Maar hij moet toch aan de cursus bijles meedoen en daarom moet hij zo snel mogelijk van zijn lerares van bijles afkomen en van de bijles natuurlijk. Over zijn plannen, niet iedereen vind het gijnig. Hugo noemt zijn leraar frans een flikker omdat hij 3 keer is gezakt voor zijn examen. Best wel grappig. Soms gaat zijn stomme en sukkelige gedrag vervelen. Zijn huiswek en presentatie’s gaan ook wat minder. Hij doet ook niet zoveel aan zijn huiswerk.

 

Sabine Zett

De auteur van het boek Hugo’s masterplan heet Sabine Zett is geboren in 1967, de oorsprong van de boekenserie hugo is duits. Sabine Zett was zelf ook duits. Het boeken verkoop is gestart in 2011 en bestaat al uit 6 delen. En is uitgegeven in verschillende talen

 

ABC tekst

A, angst wanneer hij denkt dat zijn meester een agent is

B, bijles die hij moet gaan krijgen

C, creatief hugo bedenkt van alles in zijn hooft

E, enthousiasme wanneer er iets leuks gaat gebeuren ik hugo’s klas

F, fraude want hugo spiekt soms

G, geschiedenis daar werkt de agent

H, huiswerk die hugo moet maken

I,  idioterie want hij haalt altijd ongein uit

J, joun fixe een naam van een idee van hugo

K, kabaal want hij is best wel druk

L, leraar geschiedenis

M, masterplan  van hugo

N,  Nick de beste vriend van hugo

O,  ouders van hugo die hem naar bijles willen sturen

P, plannen die hij verzint

R, rapport want daar krijgt hugo altijd

S, smoesjes die hij allemaal verzint

T, torres is de leraar geschiedenis

U, ultumade van alles doen en verzinnen

V, verast dat zijn cijfers zo slecht zijn

W, weinig, hij doet weinig op school

Z, zelfverzekerd is hij niet altijd

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten